Door Emiel Jans - Oorspronkelijk gepubliceerd op www.uptodatewebdesign.com
Regelmatig krijg ik tijdens één van mijn seminars de opmerking dat "klanten vinden online niet goed werkt" want het komt vooral neer op vertrouwen. De sterkste argumenten om met iemand samen te werken komen van mond tot mond reclame. Dat kan wel zo zijn, maar je moet nog steeds je doelgroep op regelmatige basis bereiken om te zorgen dat je top of mind blijft. Pas als mensen aan je denken, zullen ze over je praten.
Statistieken tonen aan hoe eenvoudig we mensen via digitale communicatie kunnen bereiken. Dagelijks zijn er meer mensen van alle leeftijden online dan ooit tevoren.
Dat hebben we te danken aan de snelheid van het internet en de toestellen die we vandaag hebben. De smartphone is dit jaar officieel populairder geworden dan alle andere toestellen om te surfen. Dat wil ook zeggen dat het design van een website minder belangrijk wordt dan inhoud en kwalitatieve antwoorden.
De volgende stap zal draagbare toestellen worden zoals digitale brillen, aangestuurd door spraaktechnologie en gebaren-herkenning. Geen verre toekomst meer, want Apple zou druk bezig zijn om hun brillen in 2020 te lanceren. Hoog tijd dus om een tandje bij te steken, want het wordt heel moeilijk om die vooruitgang nog bij te benen zodra dit het grote publiek bereikt.
Ondertussen zetten succesvolle bedrijven actief in op de belangrijkste social media en nieuwsbrieven om hun doelgroep te bereiken. Want daar zit namelijk je doelgroep in de eerste plaats, en niet op je website. Door pro-actief de mensen te bereiken positioneren zij zichzelf als een expert in hun vakgebied.
Statistieken tonen aan hoe eenvoudig we mensen via digitale communicatie kunnen bereiken. Dagelijks zijn er meer mensen van alle leeftijden online dan ooit tevoren.
Dat hebben we te danken aan de snelheid van het internet en de toestellen die we vandaag hebben. De smartphone is dit jaar officieel populairder geworden dan alle andere toestellen om te surfen. Dat wil ook zeggen dat het design van een website minder belangrijk wordt dan inhoud en kwalitatieve antwoorden.
De volgende stap zal draagbare toestellen worden zoals digitale brillen, aangestuurd door spraaktechnologie en gebaren-herkenning. Geen verre toekomst meer, want Apple zou druk bezig zijn om hun brillen in 2020 te lanceren. Hoog tijd dus om een tandje bij te steken, want het wordt heel moeilijk om die vooruitgang nog bij te benen zodra dit het grote publiek bereikt.
Branding & naamsbekendheid belangrijker dan ooit
Mensen online bereiken met een traditionele website voldoet al lang niet meer. Door een website nog steeds te bekijken als een naamkaartje of een info-brochure online, hanteer je nog steeds dezelfde denkwijze die marketeers hadden in de beginjaren van het internet. Alleen is het er vandaag allemaal wat mooier op geworden, maar feitelijk komt het in de basis nog steeds op hetzelfde neer.Ondertussen zetten succesvolle bedrijven actief in op de belangrijkste social media en nieuwsbrieven om hun doelgroep te bereiken. Want daar zit namelijk je doelgroep in de eerste plaats, en niet op je website. Door pro-actief de mensen te bereiken positioneren zij zichzelf als een expert in hun vakgebied.