Met trots stellen wij onze eerste spreker voor: Jorg Snoeck. Auteur van het boek "The future of shopping", winnaar van het managementboek van het jaar 2018.
Een nieuw spel. Nieuwe spelregels
Jorg Snoeck is oprichter van RetailDetail, het kenniscentrum Retailhub en de auteur van The Future of Shopping. Zijn boek werd vorig jaar uitgeroepen tot het beste managementboek van het jaar. Het is inmiddels in meerdere talen vertaald o.a. ook in het Chinees. De passie van Jorg, The Captain of Retail, ligt vooral in het doorgronden van winkelgedrag en de veranderende consument.Een nieuw spel. Nieuwe spelregels
Retail, zoals we die eeuwenlang gekend hebben, is dood. Traditioneel was de rol van winkels producten dicht bij de mensen te brengen. Vandaag heeft technologie de behoefte aan een winkel om ‘dicht bij de mensen’ te staan goeddeels weggenomen. Wat is een winkel überhaupt nog?Ze komen in de vorm van fysieke shops, websites, apps, affiches aan de muur, virtuele ruimtes, hologrammen en alle mogelijke mengvormen daarbovenop. De wereld is één grote mondiale marktplaats, met een nieuwe consument aan het roer die multicultureel, geconnecteerd, zelfbewust, en… grijs is. Iedereen kan een winkel opendoen, van een hobbyboer tot een fabrikant die zijn koopwaar rechtstreeks aan de man wil brengen. Iedereen is dus retailer…
En wat ben jij dan?
Jorg Snoeck neemt je tijdens zijn keynote mee naar de wereld van morgen. Je gaat echt beleven hoe we binnenkort allemaal gaan winkelen. Een wereld die dichter bij is dan je denkt. En we kunnen het niet laten, dat ook hij een primeur gaat delen.